- system e-wyborczy (desktop, wybory prezydenckie 2020 r.), kwiecień 2020 r.
Zadanie: „W dobie zagrożenia wirusowego rząd chce udostępnić możliwość zdalnego głosowania na prezydenta. W związku z tym zostałaś/łeś poproszona/y o przygotowanie rozwiązania umożliwiającego oddanie głosu bez potrzeby wychodzenia z domu. Kierując się procesem UCD, przeanalizuj możliwe przypadki i zaprojektuj rozwiązanie, które będzie możliwe do wdrożenia w krótkim czasie (dla wybranego, jednego przypadku). Uzasadnij podjęte decyzje projektowe i wybór konkretnego przypadku. Opisz i przedstaw kolejne etapy projektu, które doprowadziły Cię do rozwiązania ”.
Więcej o procesie projektowym przeczytają Państwo tutaj.
- koduj, juniorze! (aplikacja desktopowa i mobilna), październik-listopad 2019 r.
Aplikacja desktopowa i mobilna dla rodziców oraz aplikacja desktopowa dla dzieci w wieku 5-9 lat z grami uczącymi najmłodszych programować. Produkt ma umożliwić pociechom granie bez nadzoru dorosłego, jednocześnie dając opiekunowi pewność, że dziecko korzysta z bezpiecznych i wartościowych treści. Aplikacja odpowiada na potrzebę dziecka dotyczącą grania w gry komputerowe i na liczne potrzeby rodzica, w tym przede wszystkim brak konieczności towarzyszenia pociesze w graniu, co oznacza oszczędność czasu i spokój, że dziecko rozwija swoje kompetencje cyfrowe, a przy tym bezpiecznie spędza czas przed monitorem.
Więcej o procesie projektowym przeczytają Państwo tutaj.
- Introduction to Human-Centered Design (organizatorzy: +Acumen i IDEO.org)
Wybrany temat: Jak można zmniejszyć poczucie stygmatyzacji u osób z niepełnosprawnościami i zachęcić ich do podjęcia zatrudnienia?
Kurs trwał od stycznia do marca 2018 r. Praca przebiegała w 3-osobowym zespole o zróżnicowanym doświadczeniu w UX.
Opracowałyśmy 3 prototypy: 1) grę karcianą dla dzieci, 2) nietuzinkową okrągłą grę karcianą dla nastolatków, 3) poradnik savoir-vivre. Wszystkie produkty mają za zadanie przybliżyć pełnosprawnym potrzeby osób niepełnosprawnych. Naszym rozwiązaniem jest także zorganizowanie warsztatów programowania aplikacji o potrzebach osób z niepełnosprawnościami, w których oni sami również braliby udział, współpracując z pełnosprawnymi.
Więcej informacji o procesie projektowym znajdą Państwo tutaj.
- zonglowanie-literami.pl (architektura informacji), I kwartał 2016 r.
Opracowanie architektury informacji strony internetowej, która jest moją wizytówką copywritera. Strona zawiera opis usług, doświadczenia i wykształcenia, umożliwia także szybki kontakt poprzez formularz. Trudność w przygotowaniu architektury informacji stanowiło dostosowanie jej do wymagań dwóch różnych person: 1) zlecającej wiele różnorodnych tekstów o odmiennej tematyce, 2) skoncentrowanej na jednym temacie, poszukującej copywritera pasjonata lub specjalisty w danej dziedzinie.
Więcej informacji o procesie projektowym znajdą Państwo tutaj.