ZADANIE DLA CHATBOT COPYWRITERA

Dla każdego z przykładowych FAQ poniżej:

  1. Oceń, które informacje zawarte w odpowiedzi:
    1. są niezbędne, by odpowiedzieć możliwie najkrócej na precyzyjnie postawione pytanie,
    2. są uzupełniające – i odpowiadają tak naprawdę na inne, pokrewne pytania,
    3. są zbędne i można je całkowicie pominąć.

Na tej podstawie rozdziel odpowiedź na kilka części oraz wskaż, na jakie pytania te poszczególne części odpowiadają.

  1. Zredaguj każdą z wydzielonych odpowiedzi, według wytycznych:
    1. pojedyncza odpowiedź MUSI zmieścić się w 250 znakach (max 3-4 zdania, może być podzielona na akapity),
    2. zastosuj proste i popularne słownictwo, zrozumiałe „dla każdego”,
    3. staraj się, by odpowiedź (mimo że lakoniczna) miała ciepły wydźwięk i dawała poczucie odbiorcy, że chcesz mu pomóc, a nie „zbyć natręta”. Możesz używać emoji 🙂

FAQ nr 1: Jaki jest termin realizacji zamówienia?

Tekst źródłowy (869 zzs):

Na całkowity czas realizacji zamówienia składa się czas potrzebny na przygotowanie zamówienia do wysyłki oraz czas dostawy. Zamówienia przygotowujemy i wysyłamy zwykle w ciągu 24h. Czas dostawy wysłanego produktu zależy od wybranej formy transportu:
– zamówienia nadawane za pośrednictwem kuriera DHL oraz Paczkomatów InPost najczęściej doręczane są kolejnego dnia roboczego;
– zamówienia z wybraną formą doręczenia Same Day Delivery doręczane są tego samego dnia.
W przypadku płatności przelewem termin realizacji zamówienia wydłuża się o czas zaksięgowania przelewu na naszym koncie. O każdym etapie realizacji zamówienia (także w przypadku opóźnienia) informujemy, wysyłając wiadomość e-mail. Status zamówienia można też sprawdzić logując się na indywidualne konto klienta.
Uwaga! Czas realizacji i dostawy zamówień nie obejmuje sobót, niedziel oraz dni świątecznych.

FAQ nr 2: W jaki sposób zwrócić przesyłkę korzystając z paczkomatów InPost?

Tekst źródłowy (846 zzs):

Po wyborze tej formy zwrotów na wskazany przez Ciebie nr telefonu otrzymasz SMS z kodem. Kod jest ważny 72 godziny. Na paczce napisz otrzymany smsem kod i udaj się do dowolnego paczkomatu InPost. Otrzymanym kodem jak kluczem otworzysz skrytkę.
Na panelu paczkomatu wybierz: Chcę wysłać paczkę, następnie Wpisz magiczny kod.
Użyj kodu, który otrzymałeś. Wybierz rozmiar skrytki. Pamiętaj, że gabaryt A to wymiary: 8 x 38 x 64 cm, B: 19 x 38 x 64 cm, C: 41 x 38 x 64 cm.
Jeżeli otworzy się zbyt mała skrytka – nie zamykaj jej. Na ekranie w ciągu 30 sekund pojawi się komunikat, Czy otworzyć większą skrytkę? Gdy większa skrytka się otworzy, zamknij pustą za małą skrytkę, a w poprawnej umieść przesyłkę. Zamknij skrytkę.
Sms-em otrzymasz numer przesyłki, po którym będziesz mógł śledzić losy paczki na stronie: https://inpost.pl/sledzenie-przesylek

MOJE ROZWIĄZANIE:

Rozwiązanie dla: FAQ nr 1: Jaki jest termin realizacji zamówienia?

Ocena informacji:

  1. niezbędne (podstawowe informacje dotyczące typowej sytuacji, w której nie zachodzą żadne problemy albo użytkownik nie ma żadnych wątpliwości): 1) rozbicie czasu na przygotowanie zamówienia do wysyłki i czas dostępnych form dostawy, 2) informacja, jakie firmy dostarczają paczki (DHL i paczkomaty InPost; to ważne, bo użytkownik/klient np. ze względu na swoje doświadczenia może nie mieć zaufania do jednej z firm kurierskich), 3) informacja o możliwości złożenia zamówienia typu Same Day Delievery;
  2. uzupełniające (rozwiewają wątpliwości użytkownika albo pomagają mu ustrzec się problemów lub je rozwiązać): 1) wpływ wybranej formy płatności na szybkość realizacji zamówienia, 2) podkreślenie, że towar jest pakowany i wysyłany tylko w dni robocze,
    3) jak i gdzie sprawdzić status realizacji zamówienia;
  3. zbędne: 1) fakt, że termin realizacji zamówienia nie obejmuje sobót, niedziel ani świąt najlepiej streścić w prostym komunikacie: „Zamówienia kompletujemy i wysyłamy tylko w dni robocze” (takie zwięzłe ujęcie dni wolnych od pracy jest bardziej user friendly),
    2) skoro chatbot komunikuje, ile czasu konkretnie zajmuje przygotowanie zamówienia do wysyłki i ile czasu zajmują konkretne formy dostawy, to nie ma sensu powtarzać, że „Na całkowity czas realizacji zamówienia składa się czas potrzebny na przygotowanie zamówienia do wysyłki oraz czas dostawy”.

FAQ nr 1: Jaki jest termin realizacji zamówienia?

Skompletowanie paczki trwa zazwyczaj 24h. Prawdopodobnie już w kolejnym dniu roboczym odbierzesz ją w paczkomacie InPost lub od kuriera DHL. Jeśli zależy Ci na czasie, wybierz Same Day Delievery, a dotrze do Ciebie jeszcze tego samego dnia.  

Pytanie pomocnicze: Czy realizujecie zamówienia w weekendy albo święta?

Zamówienia kompletujemy i wysyłamy tylko w dni robocze. W weekendy i święta odpoczywamy.

Pytanie pomocnicze: Czy forma płatności wpływa na termin realizacji zamówienia?

Kompletowanie zamówienia opłaconego przelewem zaczynamy dopiero po zaksięgowaniu płatności na naszym koncie. Jeżeli zależy Ci na czasie, wybierz inne formy płatności.

Pytanie pomocnicze: Gdzie mogę sprawdzić status realizacji zamówienia?

Poinformujemy Cię o poszczególnych etapach zamówienia, wysyłając do Ciebie wiadomość e-mail. Poza tym możesz śledzić swoją paczkę na indywidualnym koncie klienta na eobuwie.com.pl.

Rozwiązanie dla: FAQ nr 2: W jaki sposób zwrócić przesyłkę, korzystając z paczkomatów InPost?

Ocena informacji:

  1. niezbędne (podstawowe informacje dotyczące typowej sytuacji, w której nie zachodzą żadne problemy albo użytkownik nie ma żadnych wątpliwości):
    1) dotyczące przebiegu procesu zwrotu w paczkomacie InPost (tj. wybranie tej formy zwrotu, otrzymanie kodu, zapisanie kodu na paczce, wpisanie kodu na panelu Paczkomatu, wybór skrytki odpowiedniej wielkości);
  2. uzupełniające (rozwiewają wątpliwości użytkownika albo pomagają mu ustrzec się problemów lub je rozwiązać): 1) postępowanie w razie wybrania za małej skrytki, 2) śledzenie zwrotu wysłanego do magazynu;
  3. zbędne: 1) powielanie informacji o 2 takich samych wymiarach wszystkich skrytek („gabaryt A to wymiary: 8 x 38 x 64 cm, B: 19 x 38 x 64 cm, C: 41 x 38 x 64 cm”); bardziej user friendly jest taki sposób przedstawienia rozmiarów skrytek: „skrytki o szerokości 38 cm i długości 64 cm, które różnią się tylko wysokością: A (8 cm), B (19 cm) i C (41 cm)”, bo znacznie łatwiej wyobrazić siebie wielkość skrytek, kiedy porównywane są wyłącznie różnicujące je wymiary.

FAQ nr 2: W jaki sposób zwrócić przesyłkę, korzystając z paczkomatów InPost?

Wybierz zwrot do paczkomatu InPost. Otrzymasz SMS z kodem, ważnym przez 72h. Zapisz go na paczce. Na panelu paczkomatu wybierz: Chcę wysłać paczkę, a potem: Wpisz magiczny kod (ten z SMS-a). Wybierz skrytkę odpowiedniej wielkości i zwróć paczkę.

Pytanie pomocnicze: Skąd mam wiedzieć, jaką skrytkę wybrać?

Masz do wyboru skrytki o szerokości 38 cm i długości 64 cm, które różnią się tylko wysokością: A (8 cm), B (19 cm) i C (41 cm). Przed pójściem do paczkomatu po prostu zmierz paczkę albo oceń jej wymiary „na oko”.

Pytanie pomocnicze: Co, jeśli wybiorę za małą skrytkę?

Jeżeli skrytka okaże się za mała, nie zamykaj jej. Po 30 sekundach zobaczysz komunikat: Czy otworzyć większą skrytkę? Zamknij za małą skrytkę, a paczkę włóż do właściwej.

Pytanie pomocnicze: Czy mogę śledzić zwrot do magazynu?

Zwroty możesz śledzić tak jak paczki wysłane do Ciebie. SMS-em otrzymasz numer przesyłki, w której jest zwracany przez Ciebie towar. Numer ten umożliwia śledzenie paczki na stronie: https://inpost.pl/sledzenie-przesylek