O projekcie

Strona zonglowanie-literami.pl jest moją wizytówką copywritera, wykorzystywaną jako przejrzyste, bogate w informacje portfolio. Link do strony można wysłać w odpowiedzi na ogłoszenie rekrutacyjne zamieszczone np. w grupie na Facebooku albo na portalu z ogłoszeniami rekrutacyjnymi. To prosty i szybki sposób na zaprezentowanie doświadczenia i umiejętności, o które często proszą zleceniodawcy.

Architektura informacji została opracowana tak, aby odpowiadała na potrzeby dwóch typów klientów: 1) content managera lub innego przedstawiciela agencji reklamowej, który jest pośrednikiem pomiędzy ostatecznym klientem a copywriterem i 2) właścicielem firmy, startupu lub inną osobą, która jest ostatecznym klientem.

Do opracowania architektury informacji użyłam sortowania kart.

Założenia/hipotezy

  1. Czas to pieniądz. Wszystkim zależy na czasie – copywriter chce sprawnie odpowiadać na ogłoszenia i pytania ofertowe, a zleceniodawcy chcą jak najszybciej znaleźć na stronie to, czego potrzebują, zanim zdecydują się na rozpoczęcie współpracy.

Etapy pracy

Empatyzacja

Persony:

Definiowanie problemu i generowanie pomysłów

Problem 1: Możliwość szybkiego odpowiadania copywritera na ogłoszenia i pytania ofertowe zawierające prośbę o przysłanie portfolio.
Rozwiązanie: Z perspektywy copywritera portfolio powinno być przygotowane raz, kompleksowo, od podstaw, a potem systematycznie rozbudowywane, tak aby pozyskiwanie zleceń zabierało możliwie najmniej czasu. Dobrze, żeby było dostępne online, bo link najłatwiej wysłać.

Problem 2: Uniwersalna architektura informacji, w której wszelkie ważne dla siebie treści znalazłby zarówno content manager potrzebujący pracownika obeznanego w różnych rodzajach contentu i szerokiej tematyce, jak i właścicielka e-sklepu zainteresowana współpracą z pasjonatem.
Rozwiązanie: Zamieszczenie na stronie głównej szczegółowego omówienia zakresu zleceń, świadczonych usług i rodzajów przygotowywanych treści. Podział portfolio tekstów według tematyki.

Budowanie prototypów (sitemap)

Sitemap/architektura informacji strony zonglowanie-literami.pl

Testowanie

Etap testowania pierwszej wersji strony przyniósł następujący odzew:

  1. „Treść o mnie jest potrzebna, ale mało czytelna. Dobrze byłoby rozdzielić copywriting od innych rzeczy”.
  2. „W zakładce z portfolio nie widać, że są podstrony. Sam kliknąłem na nie po chwili”.

Wnioski/wdrożone zmiany

  1. W zakładce „O mnie” wytłuściłam najważniejsze kwestie, takie jak najbardziej znani klienci i tematyka, w której się specjalizuję. Listę z usługami rozdzieliłam na dwie: 1) dotyczącą copywritingu, 2) dotyczącą pozostałych usług.
  2. Przycisk „Portfolio tekstów” uzupełniłam o: „(wg tematyki) ↓” dla wyraźnego wskazania, że strona zawiera wiele podstron.
  3. Ostatnia z podstron w zakładce „Portfolio tekstów” dotyczy redakcji i korekty, którą już się nie zajmuję. Pozostawiłam jednak tę listę jako podstronę do portfolio, uznając, że wykształcenie i doświadczenie związane z edycją językową tekstów innych autorów jest czymś, co wyróżnia mnie na tle copywriterów i poświadcza zainteresowanie poprawną polszczyzną.