Umiejętności techniczne:

  • narzędzia do prototypowania: Axure RP 9, Figma, UXPin i Marvel,
  • programy graficzne: Adobe Photoshop i Illustrator,
  • Canva,
  • Google: Analytics, Docs, Forms, Trends,
  • WordPress, tzw. dedykowane systemy CMS,
  • narzędzia pomocne przy ilustrowaniu procesu UX (np. Milanote, Whimsical.com),
  • narzędzia do pracy zdalnej i/lub zespołowej (np. Slack, Miro, Zoom),
  • HTML, CSS, Vanilla JavaScript, JQuery, technologie RWD (umiejętność czytania kodu, znajomość ograniczeń technologii frontendowych).

Inne kompetencje:

  • język angielski (poziom komunikatywny, B2),
  • projektowanie w oparciu o gridy/siatki,
  • znajomość teorii koloru, typografii, reguł kompozycji w projekcie graficznym oraz psychologii widzenia/zasad Gestalt,
  • praca z canvasami,
  • rozumienie metod projektowych: Design Thinking, Human-Centered Design, Service Design i Google Design Sprint,
  • wyszukiwanie informacji,
  • łatwość przelewania myśli na papier/ubierania myśli w słowa,
  • opracowywanie architektury informacji,
  • UX writing, microcopy.

Cechy/umiejętności miękkie:

  • skupianie się na szukaniu rozwiązań problemów,
  • łatwość empatyzowania/wczucia się w użytkownika,
  • komunikatywność,
  • argumentowanie i tłumaczenie własnych pomysłów,
  • kreatywność,
  • zmysł estetyczny,
  • głód wiedzy (w tym wiedzy technologicznej) i ciągła potrzeba rozwoju,
  • wielozadaniowość,
  • zarządzanie sobą w czasie i dobra organizacja pracy,
  • cierpliwość,
  • słuchanie innych,
  • ponadprzeciętna dokładność (widzę nawet podwójne spacje 🙂 ) i zwracanie uwagi na szczegóły,
  • otwartość na konstruktywną krytykę i dawanie konstruktywnego feedbacku,
  • praca samodzielna i w zespole,
  • analityczne myślenie.