Umiejętności techniczne:
- narzędzia do prototypowania: Axure RP 9, Figma, UXPin i Marvel,
- programy graficzne: Adobe Photoshop i Illustrator,
- Canva,
- Google: Analytics, Docs, Forms, Trends,
- WordPress, tzw. dedykowane systemy CMS,
- narzędzia pomocne przy ilustrowaniu procesu UX (np. Milanote, Whimsical.com),
- narzędzia do pracy zdalnej i/lub zespołowej (np. Slack, Miro, Zoom),
- HTML, CSS, Vanilla JavaScript, JQuery, technologie RWD (umiejętność czytania kodu, znajomość ograniczeń technologii frontendowych).
Inne kompetencje:
- język angielski (poziom komunikatywny, B2), swobodna komunikacja z zespołem międzynarodowym w języku angielskim,
- projektowanie w oparciu o gridy/siatki,
- znajomość teorii koloru, typografii, reguł kompozycji w projekcie graficznym oraz psychologii widzenia/zasad Gestalt,
- praca z canvasami,
- rozumienie metod projektowych: Design Thinking, Human-Centered Design, Service Design i Google Design Sprint,
- wyszukiwanie informacji (desktop research),
- łatwość przelewania myśli na papier/ubierania myśli w słowa,
- opracowywanie architektury informacji,
- UX writing, microcopy, prosty język, poprawna polszczyzna.
Cechy/umiejętności miękkie:
- skupianie się na szukaniu rozwiązań problemów,
- łatwość empatyzowania/wczucia się w użytkownika,
- komunikatywność,
- argumentowanie i tłumaczenie własnych pomysłów,
- negocjacje biznesowe,
- prezentacja pomysłów przed interesariuszami,
- home office/wykonywanie zadań zdalnie,
- kreatywność,
- zmysł estetyczny,
- głód wiedzy (w tym wiedzy technologicznej) i ciągła potrzeba rozwoju,
- wielozadaniowość,
- zarządzanie sobą w czasie i dobra organizacja pracy,
- cierpliwość,
- słuchanie innych,
- ponadprzeciętna dokładność (widzę nawet podwójne spacje 🙂 ) i zwracanie uwagi na szczegóły,
- otwartość na konstruktywną krytykę i dawanie konstruktywnego feedbacku,
- samodzielna praca na niezależnym stanowisku i efektywna praca w zespole,
- analityczne myślenie.